Hågelbyparken och Subtopia söker en fastighet- och underhållsansvarig

Vi söker dig som vill ha ett roligt och omväxlande jobb där du ansvarar för fastighet- och säkerhetsrelaterade frågor på två pärlor i Botkyrka kommun, Hågelbyparken och Subtopia. Du kommer att jobba i en vacker och kreativ miljö med varma och stolta kollegor. Tjänsten är en delad tjänst där du kommer att fördela din tid lika mellan de två platserna.

Subtopia och Hågelbyparken är två av tre enheter inom det kommunalägda bolaget Upplev Botkyrka AB. Utöver dessa två ingår även Lida Friluftsgård i bolaget. Subtopia är ett kreativt kluster i hjärtat av Alby och Hågelbyparken är en folkpark och mötesplats mellan Alby och Tumba. Vi är verksamma i byggnader som uppfördes av LM Ericsson vilka nu är över 100 år gamla.

Om Subtopia

Söder om Stockholm, i Botkyrka kommun, hittar du det kreativa klustret Subtopia. Här arbetar artister, filmproducenter, cirkuskompanier, ideella föreningar och andra kreatörer med att förverkliga sina drömmar och göra världen bättre.

Subtopia utvecklar och driver stödjande verksamhet för konstnärer. Vi har bland annat en kulturinkubator, residens och säljmässa för cirkus, konstnärlig ungdomsverksamhet och öppna väggar för konstnärer. Dessutom hyr vi ut våra lokaler till allt från tv-produktioner och produktionsrepetitioner till företagsevents och scenproduktioner.

Om Hågelbyparken

Hågelbyparken är en folkpark för alla – öppen varje dag året runt. Varje år besöker 200 000 personer parken för att fira högtider och uppleva festivaler, dansbandskvällar, barnteatrar, marknader och bakluckeloppisar. Här finns ett trädgårdscafé, en 4H-gård med bondgårdsdjur, kommunal daglig verksamhet, en smedja, lantbod och hantverksbutik. I kulturhistoriska byggnader och vackra utomhusmiljöer arrangerar vi konferenser, fester och ceremonier samt hyr ut lokaler till fotografer och tv-produktioner.

Om tjänsten som fastighet- och underhållsansvarig

Vi söker dig som kan leda det operativa och strategiska arbetet kopplat till fastighet- och säkerhetsrelaterade frågor på Subtopia och Hågelbyparken.

Subtopia och Hågelbyparken hyr sina fastigheter och mark utav Botkyrka kommun som även är bolagets ägare vilket innebär att tonvikten ligger på service, underhåll, utveckling och säkerhet snarare än driftteknik. Botkyrka kommun har en utsedd fastighetsförvaltare för respektive plats som du kommer ha nära samarbete med gällande samordning av planerat underhåll, felanmälningar, byggprojekt mm.

Du kommer att vara ansvarig för att arbetsleda fastighetsteamen som består av 2-3 personer på respektive plats. Du tillsammans med dina team kommer att jobba både mot externa kunder, fasta/tillfälliga hyresgäster samt för de andra avdelningarna på respektive plats. Både Hågelbyparken och Subtopia har externa hyresgäster, där du tillsammans med dina team kommer ansvara för att dessa lokaler samt inventarier håller god funktion.

Utöver detta så kommer du att jobba nära arrangemangsteamen på respektive plats samt med cirkusavdelningen på Subtopia. Här kommer du tillsammans med dina team på fastighet att ansvara för säkerheten och infrastrukturen kopplat till de arrangemang som anordnas i egen regi samt att våra lokaler och ytor håller säkerhet när extern kund hyr in sig.
Övergripande ingår det i tjänsten att ansvara för planering, arbetsledning, projektledning och rapportering/dokumentering inom drift/underhåll, lekplatssäkerhet, brand, larm, lås, data/IT, telefoni, sophantering, parkering, maskinpark, arbetsredskap och säkerhet/infrastrukturfrågor kopplade till konferens, evenemang och föreställningar.

Som fastighetsansvarig sitter du med i Subtopias och Hågelbyparkens ledningsgrupper och är med och bidrar till platsernas utveckling och bolagets hållbarhetsutveckling. Du ansvarar för att sätta mål inom ditt område samt följa upp och utvärdera dessa. Du arbetar aktivt för att hitta synergier mellan platserna så att vi jobbar smart och kostnadseffektivt. Du rapporterar direkt till respektive platschef.

Kvalifikationer

För att passa in i rollen som Fastighet- och underhållsansvarig ser vi att du har dokumenterad erfarenhet inom arbetsledning och de praktiska sysslor som tjänsten kräver. Du har en grundförståelse för fastighetsteknik. Du gillar att ha ordning och reda. Du får gärna ha jobbat med säkerhet kopplat till publika arrangemang. Service ser du som en självklarhet både mot dina kollegor och mot externa kunder. Du har ett intresse av att effektivisera och utveckla men tullar aldrig på säkerheten. Styra upp saker det är din specialitet.

Krav

• Körkort B
  • Svenska i tal och skrift
  • Engelska i tal och skrift
  • Kunskaper i Officepaketet

Meriterande

• Jobbat med säkerhet kopplat till publika arrangemang
  • Truckförarutbildning
  • Liftutbildning
  • Heta arbeten
  • Erfarenhet av äldre kulturbyggnader
  • Scenteknik/rigg
  • Erfarenhet av nära samarbete med kommuner
  • Flerspråkig

Egenskaper

För att klara uppdraget som arbetsledare tror vi att du har följande egenskaper:

• Driven och målfokuserad
  • Trygg och tydlig
  • Flexibel och lyhörd
  • En god relationsbyggare med stor social kompetens
  • Kreativ och lösningsorienterad

Anställningsform & ansökan

Tjänsten innebär en anställning i Upplev Botkyrka AB, med placering på Hågelbyparken och Subtopia. Upplev Botkyrka AB är ett av Botkyrka kommun helägt bolag.

Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Kvälls- och helgarbete förekommer. I övrigt tillämpar vi flextid och Handels kollektivavtal.

Skicka din ansökan och CV till info@hagelby.se Märk mejlet med rubriken ”Ansökan Fastighetsansvarig”. Vi vill ha din ansökan senast 30 september.
Tillträde januari 2022.
Tjänsten är heltid och vi praktiserar individuell lönesättning.

Arbetsgivare

Upplev Botkyrka AB är arbetsgivare och vår arbetsgivarorganisation är Folkets hus och parker, FHP.

Ytterligare information om Subtopia och Hågelbyparken och tjänsten:
www.subtopia.se
www.hagelby.se