Lida friluftsgård söker PLATSCHEF

Är du vår nya platschef som ska leda arbetet och utveckla Lida till att vara regionens bästa plats för friluftsliv, naturupplevelser och motion?

Upplev Botkyrka AB söker en person med erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter och team.

Arbetsuppgifter

Som platschef ska du operativt leda och utveckla verksamheten på Lida enligt beslutade strategier, policys, budget och affärsplaner, så att uppställda mål uppnås. Du ska i enlighet med uppdraget verka för att Lida förblir och utvecklas till en attraktiv plats för många olika målgrupper som söker en aktiv avkoppling. Detta uppnås genom ett stort samhällsengagemang, ett välskött friluftsområde, aktiviteter och event, engagerad personal samt i samarbete med en mängd partners.

Kvalifikationer

Som person är du utåtriktad och trivs med att leda och utveckla verksamheter och team. Du är resultatinriktad, organiserad, samt en kreativ problemlösare. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda team samt erfarenhet av branschområdet avseende friluftsliv, natur och idrott. Du har erfarenhet för de praktiska sysslorna som tjänsten kräver samt övergripande när det gäller kommunikation, marknadsföring och event. Du har även god kunskap och erfarenhet av den maskinpark som används vid skogs- och parksskötsel. Tidigare erfarenhet gällande samverkan med kommuner är meriterande.

Krav:

Körkort B

Vi ser även gärna att du även har följande formella kunskaper:

Körkort BE

Körkort för motorsåg och röjsåg

Förarbevis för lastmaskin

Egenskaper

För att klara uppdraget som platschef tror vi att du har följande egenskaper:

• Är organiserad och resultatinriktad

• Är modig och uthållig

• Är flexibel och serviceinriktad

• Är en ledare med ett coachande förhållningssätt

• Är en god relationsbyggare med stor social kompetens

Tjänsten och ansökan

Tjänsten innebär att vara platschef för Lida friluftsgård, en del av Upplev Botkyrka AB ett av Botkyrka kommun helägt bolag.

Antal medarbetare i den egna verksamheten uppgår idag till 7 st, exklusive platschef. Organisationen består bl a av en praktisk arbetsledare samt en ansvarig för kommunikation, marknadsföring och event. Dessa ingår i den ledningsgrupp som du förväntas leda och där i övrigt bolagets VD och ansvarig för ekonomi/HR medverkar. Du kommer även vara en del av den bolagsövergripande ledningsgruppen tillsammans med VD och platscheferna för Hågelbyparken och Subtopia. När bolagsstyrelsen sammanträder på Lida kommer du även medverka i dessa möten.

Mark och fastigheter ägs av Botkyrka kommun.

Tjänsten är heltid och vi praktiserar individuell lönesättning. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Kvälls- och helgarbete förekommer. Kollektivavtal enligt Handels tjänstemannaavtal.

Arbetsgivare

Upplev Botkyrka AB är arbetsgivare och vår arbetsgivarorganisation är Folkets hus och parker, FHP.

Ytterligare information om Lida och Upplev Botkyrka AB samt kommunen i stort:

www.lida.se

www.hagelby.se

www.subtopia.se

www.upplevbotkyrka.se

Om Lida

Lida Friluftsgård ligger vackert vid sjön Getaren, 7 km söder om Tullinge station. Lida har en stor regional betydelse och är en av de mest välbesökta friluftsanläggningarna i länet.

Området består till största del av skog som omgärdar sjön. Vid själva gården, som även innehåller ett värdshus med konferensanläggning, finns stora öppna gräsytor och grillplatser. Vid Lida Värdshus med utsikt över sjön ligger Lida Friluftsgolf. Intill skidbacken ligger höghöjdsbanan Accropark. Värdhuset och höghöjdsbanan drivs av privat entreprenörer. Sjön erbjuder sommartid friluftsbad med sandstrand, bryggor och ett speciellt hundbad.

Skridskoåkning, skidåkning, löpning, stigcykling och utförsåkning är andra aktiviteter som man kan göra i anslutning till friluftsgården. Många av de leder som tar dig ut i naturreservatet börjar vid friluftsgården.

Lida Friluftsgård är en del av naturområdet Hanvedenkilen som är det största sammanhängande naturområdet inom några mil från Stockholm city. Inom området finns sju naturreservat och sex Natura-2000 områden.

Övrigt

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Tillträde sker under 2022.

Senast 31 oktober

Skickas via mejl till krister.kalte@botkyrka.se

Ange rubrik:

”Platschef Lida”