Nya och nygamla kollegor på plats

Vi välkomnar en platschef med starkt friluftsintresse, en event-duo med lång erfarenhet och en musikälskande fastighetsansvarig.

Nu är fyra nya kollegor på plats för att tillsammans med övriga medarbetare fortsätta utveckla och förvalta verksamheterna inom Upplev Botkyrka.

Ny platschef på Lida Friluftsgård

Sandra Löfgren är ny platschef på Lida Friluftsgård och börjar sin tjänst den 1 mars 2022. Sandra kommer senast från Skärgårdsstiftelsen, har ett starkt intresse för friluftsliv och är också Botkyrkabo.

Nya platschefen Sandra Löfgren brinner för friluftslivet.

– Mitt hjärta brinner för friluftslivet och jag lagar gärna mat ute, är ute, njuter av väder och vind och har den senaste tiden känt alltmer att jag skulle vilja arbeta med just friluftslivsfrågor i min egen hemkommun. Eftersom jag länge jobbat med ungdomar ser jag även ett växande behov av naturen som komplement till skolan och skärmar.

Dream team på Subtopia

Den nya event-duon Kristina Hagos och Jenni Aho är nygamla på Subtopia. Kristina har arbetat som eventprojektledare på Subtopia i fem år och tar nu över som chef för arrangemangsavdelningen.

– Det roligaste och mest utmanande blir att ta Subtopias arrangemangsavdelning in i den postpandemiska eran som förhoppningsvis kommer nu under 2022. Vi ska inte gå tillbaka till hur vi arbetade innan utan hitta nya vägar. Vilka behov kommer finnas i branschen och hur fyller vi dem?

Event-duon Kristina Hagos och Jenni Aho är nygamla på Subtopia.

Jenni Aho är uppväxt ett stenkast från Subtopia och har både haft sin barndoms fritidsaktiviteter där och i vuxen ålder arbetat som inhyrd scentekniker. Nu ser hon fram emot att få arbeta som teknisk samordnare för flera olika branscher på Subtopia, allt från TV till scenkonst och events. För Jenni är det också en extra drivkraft att vara ung och kvinna i branschen.

– För mig blir det en sporre att minsann visa att jag är riktigt bra på det jag arbetar med. Kanske kan jag från den position jag har på Subtopia också ändra lite på synsättet i teknikbranschen.

Delad tjänst mellan Hågelbyparken och Subtopia

För första gången skapade vi en delad tjänst inom Upplev Botkyrka och har anställt Mikael Karlsson som jobbar som fastighets- och underhållsansvarig både i Hågelbyparken och på Subtopia.

Mikael Karlsson har en delad tjänst mellan Hågelbyparken och Subtopia.

Micke, som älskar musik, är utbildad medieproducent och ljudtekniker och har jobbat mycket med radio och teater samt inom teknisk entreprenad.

– Tänk att få jobba på TVÅ sådana här fantastiska platser! Jag kommer arbetsleda två olika team och utveckla allt som rör fastigheter och lokaler och ser mycket fram emot de synergieffekter som det kommer skapa.