Subtopia söker säljande projektledare

Söker du ett spännande och kreativt jobb inom arrangemang och event? Som projektledare på arrangemangsavdelningen får du jobba mot en mångfald av branscher med införsäljning av våra lokaler för event och studioverksamhet och självständigt driva projekt från början till slut.

Om Subtopia

Subtopia är en 15 000 kvm stor produktionsplats för kultur, upplevelser och möten lokaliserat i Botkyrka, Alby. Hos oss hittar du bl.a. artister, filmproducenter, cirkuskompanier, dekormakare, ideella föreningar, sociala entreprenörer och andra kreativa företag. Subtopia är en del av det kommunala aktiebolaget Upplev Botkyrka AB och fungerar som utförare av Botkyrka kommuns satsning inom kultur och kreativa näringar.

Subtopias mål är att möjliggöra kulturell och samhällsbyggande kulturproduktion på alla nivåer, såväl ideellt som kommersiellt och tillsammans med aktörerna i området göra världen bättre. Subtopia erbjuder lokaler såväl för fasta hyresgäster, som till kommersiella korttidsuthyrningar. En av Stockholmsområdets mest flexibla multiarena är Hangaren där vi bl.a. presenterar internationella gästspel av cirkusföreställningar varvat med event, produktionsrepetitioner, film och TV-inspelningar.

Om tjänsten som säljande projektledare

Vi erbjuder dig en kreativ och omväxlande arbetsplats där du får arbeta inom flera branschområden. Du arbetar nära såväl cirkusartister som graffitikonstnärer,  tv-produktioner, den lilla konferensen och stora företagsevent. Du får goda möjligheter till fortbildning och utveckling inom din tjänst och vi lägger stor vikt vid allas delaktighet i platsens utveckling. Etablerade processer och rutiner finns som vi gärna ser att du är med och vidareutvecklar.

Som säljande projektledare på Subtopia jobbar du med en rolig, serviceminded och kreativ grupp kollegor. Teamet har primärt i uppdrag att hyra ut Subtopias inspirerande lokaler med tillhörande tjänster. Våra lokaler rymmer 10-2500 personer. Lokalerna fylls med allt ifrån företagsevent, kreativa workshops och konferenser till TV-sändningar, filminspelningar och scenkonst. Arbetsuppgifterna är både strategiska, operativa och administrativa. Du kommer självständigt driva projekt från offert och förhandling till genomförande och avetablering. Du kommer att jobba nära andra avdelningar på Subtopia bl.a. fastighet & teknik och marknadsavdelningen.

Exempel på arbetsuppgifter

• Tillsammans med dina kollegor planera säljaktiviteter
  • Relationsskapande försäljning, befintliga och nya kunder
  • Visningar av Subtopias lokaler
  • Kontakt med leverantörer, catering, teknik, etc.
  • Planering, logistik och budget
  • Operativt på plats vid genomförande
  • Hantering av bokningssystem, avtal och fakturor
  • Projektledning av interna event och projekt.

Kvalifikationer, egenskaper och krav

Vi söker dig som är utåtriktad och som trivs med kundkontakter och försäljningsarbete. Du är resultatinriktad, organiserad samt en kreativ problemlösare. Du gillar att jobba i team och kan självständigt leda ett projekt från början till slut. Vi ser gärna att du har 2-3 års dokumenterad erfarenhet av konferens- och eventbranschen. För tjänsten behöver du behärska svenska och engelska väl i både tal och skrift. Har du en kundstock och nätverk inom följande områden konferens- och eventbranschen, försäljning, produktionsbolag inom film och TV eller annat relevant område så är det meriterande.

Vi ser att du är

• Driven och målfokuserad
  • Brinner för försäljning
  • Flexibel och kundorienterad
  • Bra presentatör som trivs med att uttrycka sig i tal och skrift
  • Är självgående men också en lagspelare
  • Är en god relationsbyggare med stor social kompetens

Krav

• Körkort B*
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • 2-3 års dokumenterad erfarenhet av att driva och självständigt leda projekt
  • Utbildning inom projektledning eller eventproduktion eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.

Om tjänsten och ansökan

Tjänsten innebär en anställning på Subtopia, del av Upplev Botkyrka AB och ett av Botkyrka kommun helägt bolag.
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Kvälls- och helgarbete förekommer. I övrigt tillämpar vi flextid och Handels folkrörelseavtal via Fremia kollektivavtal.

Skicka din ansökan och CV till  info@subtopia.se.
Märk mejlet med rubriken ”Projektledare Subtopia”.
Vi vill ha din ansökan senast 21 januari 2022.
Tillträde enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande och kan ske före sista ansökningsdag.

Arbetsgivare

Upplev Botkyrka AB är arbetsgivare och vår arbetsgivarorganisation är Folkets hus och parker, FHP. Läs mer om hur vi arbetar på Subtopia.

Kristina Hagos
Chef arrangemangsavdelningen
kristina.hagos@subtopia.se
08-599 07 546
073-960 70 46

Cathrine Zander
Chef Subtopia
cathrine.zander@subtopia.se
08-599 07 599

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekrytering.